Back in Business

Hej...

Nu anser jag mig ha skäl att återkomma och återuppta detta med mitt bloggande. Jag har numera mer tid än tidigare. Jag har ett ro och en stor iver att vara kreativ och aktiv på många plan. Nu väntar jag också på att få komma in i min ateljé och "man cave" på Sollefteågatan 5 i Nykarleby ;-) ( https://en.wikipedia.org/wiki/Man_cave ).
Jag gillar faktiskt detta med de s.k. sociala medierna. Konstigt nog så ger det en slags ro och skön trygghet att få s.a.s. bjuda på en del av mitt liv. Inte allt men dock.
Däremot har jag valt att medvetet på alla sätt undvika att beskriva min familj och familjära händelsen och människor runt mig.
I och för sig så tror jag inte att dessa mina sociala medier når så värst många följare. Kanske det ändå inte är primärt så värst viktigt. Jag ser dessa bloggar mer som öppna dagböcker och rensning av mina tankar i de kategorier jag härmed väljer att dela upp mina dagliga förehavanden.
Just nu finner man mig på:

  • Facebookhttps://www.facebook.com/leif.strengell ). Här lägger jag upp främst s.a.s. ytliga saker kring fritid och enkla observationer via min smartphone. Alltså i stort sett likt alla andra på facebook. I och med att Facebook numera äger Instagram så är det också lätt att länka insta-bilder på FB.
  • Numera är jag mycket aktiv på Instagram ( https://www.instagram.com/velonauten/ ). Jag tycker det är rätt kul att här marknadsföra mina processer. I och för sig så är jag trots allt inte så strikt nischad som vissa andra. Jag har valt att #tagga rätt flitigt och alla mina inlägg är på en enkel engelsk text för att nå så många som möjligt. För att beskriva vad man kan förvänta sig här så har jag rubricerat mitt Instagram: "Art & Printmaking / Bicycle & Velomobile / Nature & Living" och jag kallar mig för "velonauten" p.g.a. att jag numera nästan helt har övergått till att cykla med velomobil framom vanlig ståcykel.
  • Hemsidan: Ända sedan 2012 har också haft igång hela tre bloggar. Den första, som jag kallade "duAlis" var ett försök att upprätthålla en "hemsida" i form av en blogg. Så småningom så märkte jag dock att det inte riktigt fungerade och grundade därför en riktig galleri/hemsida. Hemsidan rubricerar jag "studioTripod"http://strengellart.strikingly.com ). Här kan man enklast se bildgallerier och hitta min uppdaterade CV.
  • Jag har raderat bloggen "duAlis" och har numera endast en konst/atejé-blogg som jag också kallar "studioTripod" ( https://studiotripod.blogspot.fi ). Denna blogg skall allt mer koncentrera sig på att rapportera från alla saker som händer i min ateljé. Här rapporteras och beskriver jag processer och funktioner som studioTripod bjuder. De flesta resultat och bilder som produceras hittar man på min hemsida/galleri och på instagram @velonauten. 
  • En gammal privat fritidsblogg som jag kallar "SYNBARLIGEN" ( http://synbarligen.blogspot.fi ) är enbart en just vad det är, en "fritidsblogg". Här skiver jag mest om cykling och velomobilutfärder... 
Välkommen med... Nu kör vi! 
//#Leif

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Home made aquatint box